Bedrijfsprofiel

Bedrijfsprofiel

Bedrijfsprofiel

Bedrijfsprofiel

Bedrijfsprofiel

Bedrijfsprofiel

Bedrijfsprofiel



HP Belgium (01/04/2011 - 30/06/2013

Technical Lead – Integration & Transformation - Workplace Services:
De taken omvatten het leiden van een team van software packagers gelokaliseerd in 4 landen (België, Bulgarije, Ierland en Hongarije). Verantwoordelijk voor Packaging FollowUp (PRF), Workstation Design (WKSD) en Infrastructuur: adviseren en supporteren van de infrastructuur en setup van het FlexDeploy product aan teams gelokaliseerd in Noorwegen, Zweden, Duitsland, UK, Spanje, Bulgarije en België (Windows Server, SQL Server, DHCP, PXE, etc..). Setup UAT en DRP omgevingen bij de klanten. Packaging, Deployment en Environment integration (legacy, green field...) mbt FAT, THIN, VDI, SDI, PDI & Servers. Setup Citrix Xenapp environment from HP environment to Hopping Server to Customer Environment. Setup Server 200x + SQL 200x + PXE + WINPE + VM systems (client & Server) for UAT. Onderzoek naar andere producten en integratie hiervan in huidige infrastructuren (APP-V, XenDesktop, HPDM, DaemonTools, …). Asset Mgmt & Deployment Mgmt. Design en ontikkeling van client OS images (1 image voor meerdere hardware modelle n en/of OS). Huidige klanten: Norske Skog (Noorwegen), BancoSabadell (Spanje), Interconnector (UK), UBS (UK), Schott-CarlZeis (Germany), Yara (Germany), ASISA (Spain), OG-E (Germany), Sidel (Italy).


Dexia Technology Services - Brussels (01/11/2010 - 31/03/2011)

End User Workplace Engineer:
3th line support & administration van alle werkstations (desktop, laptop, thin client, zero client) en ondersteuning van desktop virtualizatie (citrix), applicatie virtualizatie (app-v) en user omgeving (appsense).


BASF IT Services Antwerp (01/07/2009 - 31/12/2010)

Exchange Administrator:
3th line ondersteuning en beheer van Exchange 2003 & 2007 omgevingen bij externe klanten zoals KBC, Sorin, O2, HSE24, etc… Ontwikkeling en automatisering van rapporten met behulp van VBS, VBA, SQL, ASP en IIS. Ticket handling in CA Unicenter Service Desk & HP OpenView ServiceCenter (Peregrine). VBS scripting tvv migratieproject van +8000 Exchange mailboxen (AD manipulatie, Exchange manipulatie).


BP France / Delek Benelux

Migration Engineer voor het BP France naar Delek Benelux project:
Nacht-shifts (00:00 > 12:00) Migratie van BP France naar Delek Benelux in Cergy, Frankrijk. De taken omvatten het trekken van UTP kabels, patching van de switchen, plaatsen van desktops, laptops en printers, het aansluiten van dit materiaal en daarna het configureren ervan. Rebuilding user profielen en rollout SCCM client. Oplossen van alle problemen. Beheer van AD objecten, Fileshares en SCCM.


HP Belgium (01/04/2009 - 12/07/2009)

Packaging and Integration Leader at HP Belgium:
De taken omvatten het leiden van een team van 6 software packagers gelokaliseerd in 2 landen (België en Bulgarije), adviseren en supporteren van de infrastructuur en setup van het FlexDeploy product aan teams gelokaliseerd in Noorwegen, Frankrijk, Bulgarije en Belgium (Windows Server, SQL Server, LAN en WAN connectivity, DHCP, PXE, etc..). Setup UAT en DRP omgevingen bij de klanten. Packaging en Environment integration (legacy, green field...). Setup Citrix Xenapp environment from HP environment to Hopping Server to Customer Environment. Setup Server 2003 + SQL 2005 + PXE + WINPE + VM systems (client & Server) for UAT. Huidige klant: Norske Skog (NSI), 22 landen, 8 talen, +4000 seats.


HP Belgium (01/01/2007 - 31/03/2009)

Application packager and Migration/Implementation Engineer:
FlexDeploy is een product ontwikkeld bij HP Belgium dat de functionaliteit van bestaande pakketen zoals Altiris, Radia, LanDesk of SMS bundelt en uitbreidt. FlexDeploy beheert het computerpark van de klanten, beheert de software, inventaris, package lifecycle, system lifecycle, asset management, patch management, license management, reporting, user provisioning, etc… Wij staan in voor de ontwikkeling en opvolging van het product, implementatie en migratiefase bij de klant, SPOC (Singe Point of Contact) voor de klant en opvolging van het project. Wij troubleshooten het product, voeren Package LifeCycle requests uit (application packaging) en beheren het patch management mbv WSUS. De huidige klant (tot 31/05/2009) is Carrefour Belgium. Occasioneel word ik ook ingezet als SMS administrator voor HP klanten zoals Fortis Investments te Brussel. De taken bestaan uit het beheer van het SMS park (integratie van packages, opvolging van status, uitvoeren van requests zoals reporting en VB scripts) en de AD integratie met SMS. Het park omvat 28 landen, 5 SMS sites, +2000 seats. Deze opdracht wordt gecombineerd met de opdrachten voor FlexDeploy en Carrefour Belgium.


ElanIT - HP - Carrefour Belgium (01/07/2004 - 31/12/2006)

PC/Server/Netwerksupport:
Support en Network Administration op Windows 2000 en XP SP2, Active Directory, Exchange 2003, Windows File Servers 2003, Terminal Servers, Domain Controllers. De functie bestaat enerzijds uit 2nd level support op de client pc’s en anderzijds uit het beheer van de users, netwerk files, mailboxen en de rechten op deze objecten. Support Clients: installatie, configuratie en troubleshooting van applicaties/OS op Windows 2000 en Windows Xp SP2 clients. Het gamma aan applicaties is zeer uitgebreid. Administration: Aanmaken van gebruikers, beheer van gebruikers, beheer van login scripts. Toekennen van rechten op het netwerk. Beheer van de fileservers, toekenning van rechten op deze bestanden en folders. Aanmaken en beheren van mailboxen, distributielijsten en groepen. Toekennen van DHCP reservaties (fixed). Daarnaast zijn er nog bijkomende taken zoals statistische rapporten (Crystal Reports) en het schrijven van scripts (VB). Migratie van Novell naar Windows omgeving en Exchange 5.5 naar 2003 maakt ook deel uit van de taken.


Carrefour Belgium (11/1999 - 30/06/2004)

PC/Netwerksupport:
Support (Telefonie & Mail - 1st & 2nd line) en administration voor Windows NT4, 2000 en XP, Active Directory, Exchange 5.5 & 2000, Novell 4&5, Zenworks en NDS. De taken van deze platformen omvatten de creatie, onderhoud, beheer en verwijdering van de verschillende objecten (users, rechten, printers, mailboxen, folders, pc’s, servers, et…) alsook het optimaliseren van het netwerk en de servers/pc’s. Detecteren van IT problemen en oplossingen bieden naar de eindgebruikers of departementen toe. Afhandelen en bijhouden administratie betreffende het netwerk (documentatie). Contactpersoon tussen verschillende departementen en externe firma’s (HP, EXE Uk, Gecotec, Xerox, Siemens), organiseren en bijwonen van meetings, problem management en change management. Ontwikkeling in VBA voor automatiseringsprocessen, ontwikkeling van rapporten via Crystal Reports 9, updaten intranet via Lotus Domino Designer, opzetten van interne projecten zoals Continious System Support, alsook optimaliseren van interne en externe projecten zoals HP Total Care. Andere softwaretoepassingen waarvoor support wordt gegeven zijn: Lotus Notes & Domino Designer, Remedy, Hpux, Aix, Sap, Mainframe (TSO, CICS, JES328x) en ERP/CRM software (Newbase Dallas).


Citibank Belgium (07/1999 - 11/1999)

PC/Netwerksupport – Migration Engineer:
De taak bestaat erin om alle desktops en terminals te migreren naar een standaard desktop. Dit zowel op software gebied, waarbij Windows 3.11 en Nt 3.x naar NT 4 worden gemigreerd, als op hardware gebied. Deze migraties omvatten dus het plaatsen van de toestellen en het configureren van dit toestel. In de eerste plaats werden de toestellen op het netwerk gezet en daarna werd de overige software geconfigureerd. Deze extra softwarepakketten zijn zeer uitgebreid maar de belangrijkste zijn: outlook onder openmail server, office, emulatiesoftware voor mainframes, as400 en Unix, Filenet. Daarnaast wordt er support geleverd op deze configuraties en op het netwerk, die een combinatie is van NT en Novell. Uiteindelijk worden er ook templates ( builds ) gemaakt van een bepaalde configuratie ( meestal voor een geheel departement ) die dan op elk toestel werd gezet via cd-rom- of netwerkload.


Elsevier Training (09/1998 - 07/1999)

Helpdesk Agent/ System Engineer:

Gedurende de eerste maand bestond de functie uit het beantwoorden van 1st level calls ivm pc’s en software. Vanaf de 2de maand werd dit omgezet naar 2nd level calls. Dit omvatte de zwaardere problemen die zowel telefonisch als on-site werden opgelost. In de 4de maand werd dit omgezet naar system engineer. Dit omdat er drukke tijden waren en om de masters engineer bij te staan. Na de 5de maand werd dit veranderd naar Master engineer. Dit betekende het aanmaken van preloads voor elk mastertoestel die de klant had besteld. Concreet : voor projecten (zoals EDS, KBC, ASLK, BASF, LUXAIR, Cargolux, etc ...) werd met de klant gepraat over de eisen en de beperkingen inzake soft- en hardware. De volgende stap was het bestellen van de mastertoestellen en het installeren van de software. Daarna kwam er de updates, patches en controle van de toestellen en hun preload. Uiteindelijk werd van deze preload een image gecreëerd die daarna op een cd werd geschreven. Deze cd, de master preload genoemd, werd daarna met elk uitgeleverd toestel meegeleverd zodat de eindgebruikers de originele configuratie konden terugzetten.